It’s London baby!
Lontoo on mulle jollain tapaa tuttu kaupunki. Oon käynyt elämäni aikana siellä useita kertoja. Lapsena perheen kanssa, nuorena ystävien kanssa ja nyt ihan aikuisiällä Tuukan kanssa. Nyt pääsin käymään Lontoossa ihan yksin, se oli jännää se! 😀
Mä en oo koskaan matkustanut yksin Långvikia pidemmälle! Mä oon sellanen ihminen, joka kaipaa ihmisiä ympärilleen. Vaikka toisaalta välillä kaipaan nimenomaan sitä omaa aikaa, ihan vaan yksikseni. Mutta jotenkin oon aina halunnut matkustaa yhdessä, kokea yhdessä nähtävyyksiä, uusia juttuja, makuja ja vaikka mitä.


Kun torstaina aamupäivällä lähdin hotellilta kävelemään kohti keskustan katuja, meinas pieni paniikki iskeä. 😀 Ei siis oikeasti, mutta se ihmispaljous taas yllätti! Porukkaa ku sieniä sateella! 😉 Muistan pari vuotta sitten New Yorkin matkalla miettineeni, että apua tätä väenpaljoutta. Nyt se sama fiilis tuli ensimmäisenä.
Mutta itse asiassa tällä kertaa se meni nopeasti pois. Siihen ihmismäärään tottui nopeasti ja oli ihan hauska tallata menemään siellä muiden seassa. Yksin matkustamisen ensimmäinen hyvä puoli tuli esiin oikeastaan shoppailussa! Kun mukana ei ollut miestä eikä lasta, sain mennä just oman mieleni mukaan niihin kauppoihin mitkä kiinnosti ja olla niissä niin kauan kun halusin. 😉


Torstaina ehdin kierrellä Oxford Streetillä parisen tuntia ja sitten lähdin takas hotellille. Valmistautumaan itse tilaisuuteen, jota varten tänne matkustin. 🙂 Siitä tilaisuudesta voit lukea TÄSTÄ jos et vielä lukenut.
Perjantaina heräsin aamulla kuuden aikoihin paikallista aikaa, eli Suomen aikaa kasilta. Kävin aamupalalla hotellin ravintolassa, jossa olinkin ensimmäinen ja ainoa pitkän tovin. 🙂 Istuin siellä tunnin verran, join kolme kuppia kahvia ja söin rauhassa. Se oli oikeastaan toinen hyvä puoli yksin matkustamisessa. Sai syödä just niin kauan kun itsestä hyvältä tuntui.
Aamupalan jälkeen tulin hotellihuoneeseen tekemään töitä muutamaksi tunniksi ja sitten mä lähdin taas keskustaan päin.

Tiedättekö mitä? Mä ihan sekosin tuolla kaupoilla! 😀 Mä ostan aika vähän nykyään itelleni mitään vaatteita, mutta nyt tuli kyllä ostettua itelle, Emmalle ja tuliaisiakin sen verran, että piti ostaa matkalaukku!! En kestä! 😉 Näissä kuvissa tässä yllä vain osa ostoksista. Hahaha.. apua.
Täytyy kyllä sanoa, että Lontoossa on tosi paljon kivoja vaatekauppoja, joissa on suhteellisen edulliset hinnat. Sellaista ”H&M”-tasoista hintaluokkaa. Ihania kauppoja, joita ei Suomessa oo. JA ihania kenkiä!!! Siis niin aikuisille kuin lapsille! Lontoossa on ehdottomasti paras valikoima kengissä ja vaatteissa verrattuna esim. NewYorkiin tai Berliiniin, joissa oon ite käynyt. Lasten / taaperoiden kenkävalikoima urheiluliikkeissä meinas lähteä ihan käsistä! Kaiken kukkuraks, kun ne maksoi vaan 25-30 puntaa per pari, niin voi luoja!
En ostanut Emmalle kuitenkaan loppujen lopuks ”kuin” kolmet kengät, kahdet lenkkarit ja yhdet sandaalit kesää varten.
***
Reissusta jäi kaiken kaikkiaan tosi kiva fiilis ja vaikka (varsinkin) iltaisin vaivasi kova ikävä Emmaa, teki tällainen pieni miniloma älyttömän hyvää! 🙂 Nyt odotan vaan sitä, että lento laskeutuu Helsinki-Vantaalle ja saan kaapata Emman syliin!!

Kurkistus keskeneräiseen kotiimme

Olohuoneen matto TÄÄLTÄ

Muutama päivä ollaan nyt ehditty asumaan meiän uudessa kodissa. Tää on aivan ihana koti!!!
Työhuone on lattiasta kattoon vielä täynnä muuttolaatikoita, kirjahyllyt on vielä kasaamatta ja moni muukin homma vielä keskeneräinen. MUTTA TÄÄLLÄ ON SILTI NIIN IHANAA!!!
Mua instagramissa seuraavat tietävät, että oon aika onnellinen nyt! 😀 Storyn puolella oonkin siellä jo hehkuttanut esimerkiksi sitä, että kun Emman laittaa terassille päikkäreille – kuuluu itkuhälyttimestä LINNUNLAULUA!! Kun vuoden verran sieltä on kuulunut liikenteen hälinää ja hälytysajoneuvojen sireenejä.

Täällä on TILAAAAA ja täällä on HILJASTA!!! Siis en kestä!! 😀
Emma on nukkunut nää ekat yöt ihan enkelinä. Nukahtanut helposti ja nukkunut aamuun asti, herännyt aina vasta meiän jälkeen. Vähän jännitin, että reagoiko Emma uuteen kotiin nimenomaan unen kannalta. Että pelkääkö öisin tai nukahtamisvaiheessa.. Mutta ainakaan vielä ei oo reagoinut. <3
Mä myös rakastan sitä, että meillä on ikioma oikea ruokapöytä!!! Mä oon istunut nyt pöydän ääressä joka päivä monta tuntia! 😀 Siis yhteensä. Emman kanssa on opeteltu nyt siis syömään pöydän ääressä, joka on osoittautunut oikein mukavaksi hommaksi myös Emman mielestä. Mä oon istunut pöydän ääressä tekemässä töitä ja juomassa kahvia. Sohvalla en oo nyt istunut ees niin paljoa, kun oon niin innoissani ruokapöydästä! 😉
Ja meillä on astianpesukone!! 😀 Siis voi luoja! Ja sauna!! Käytiin sunnuntaina koko perheen voimin korkkaamassa sauna käyttöön. Saunassa mukana oli siis oikeasti koko perhe, koirat, Emma ja me.
Tuun kertomaan lisää kodista kuvien kera myöhemmin! Nyt oli vaan pakko vähän päästä hehkuttamaan! 😉



3