Hae
Monna Treenaa

Mistä palkkani koostuu?

Välillä tulee sellaisia hetkiä yrittäjänä, kun miettii mistä se ansio tulee ja tuleeko sitä. Se on tosi ymmärrettävää, koska A) tulot on epäsäännöllisiä ja tuloja tulee monista lähteistä ja B) tulot on lähes aina vain määräaikaisia / keikkaluontoisia.

Me tehtiin viime viikolla mun kollegan ja ystävän Johannan kanssa sisältöä meidän Vaikuttajatapahtumien syksyn koulutuksiin. Loppuunmyydyn Vaikuttajan Intensiiviryhmän yksi tapaamiskerta käsittelee kaupallistumista, sitä miten voi tienata vaikuttajana. Intensiiviryhmissä on tosiaan pienissä ryhmissä ja koulutus on tosi henkilökohtaista. Siellä me kerrotaan myös meistä vähän enemmän kuin muissa koulutuksissa. 🙂

Laskettiin Johannan kanssa meidän tulot tänä vuonna tähän asti. Johannalla on päätyö, josta hän saa kuukausipalkkaa ja sen lisäksi vaikuttajana sivutuloja. Mulla taas somevaikuttajan työ on mun päätyö, joten oli hauska nähdä sekin ero, mitä voi tienata sivutyönä ja päätyönä samalta alalta.

Oli super inspiroivaa ja silmiä avaavaa laskea nuo 7kk tulot yhteen. Mä en rehellisesti sanottuna oo koskaan aiemmin tienannut näin paljon per kuukausi, kuin tänä vuonna. Enkä sano tätä mitenkään lesoillakseni, en edelleenkään oo mikään miljonääri. 😉 Kuten tuossa alussa sanoin, välillä tulee hetkiä yrittäjänä, että miettii mistä se ansio tulee ja tuleeko sitä. Sen takia tämmöinen koonti oli aivan mielettömän hyvä!!

Mistä mun palkkani sitten koostuu?

Toisin kuin moni ehkä ajattelee, ei suurimman osan bloggaajista / somevaikuttajista tulot tule pelkästään instagramin tai blogin kaupallisista yhteistöistä. Toki niistäkin, mutta mulla tulot tulee aika monesta eri asiasta.

  1. Säännöllinen kuukausiansio blogin kirjoittamisesta (Fit-lehti)
  2. Kaupalliset yhteistyöt (instagram & blogi)
  3. Vaikuttajatapahtumien tuottamat tapahtumat ja koulutukset
  4. Treeniryhmä ja valmennukset (MT Personal Training)
  5. Erilaiset treenitapahtumat
  6. Lehtiartikkelien teko (treeni/hyvinvointi)
  7. Brändilähettilään säännöllinen kuukausiansio (Yvette)

Silloin kun toimin pt:nä päätyökseni, oli tärkeetä koko ajan pitää huoli, että on riittävästi asiakkaita muttei liikaa. Nyt sama asia on yhteistöiden kanssa. Ne on asia, jonka varassa mun ansiot oikeastaan on. Brändilähettilään pesti on nyt päättynyt ja kirjoituspalkkio blogista ei ole kovin suuri.

On siis jatkuvasti pysyttävä aktiivisena ja myytävä itseään. 🙂 Toki mulla on se onnellinen tilanne, että yritykset pääosin ottaa muhun päin yhteyttä yhteistyö-ideoiden kera. Mutta mun on silti myös itse tehtävä myyntityötä.

Meillä on tulossa syksyn mittaan Vaikuttajatapahtumilla myös workshoppeja taas! 🙂 Ensimmäinen on syyskuussa ja sen aihe on seuraava:

KUINKA TIENATA VAIKUTTAJANA -WORKSHOP 7.9. KLO 10-13
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Koulutus on suunnattu kaiken kokoisille vaikuttajille.
Workshopissa jokainen vaikuttaja pääsee tekemään itselleen ammattitaitoisen mediakortin, joka avulla kaupallisten yhteistöiden myyminen helpottuu merkittävästi. Workshopin tavoitteena on antaa jokaiselle vaikuttajalle avaimet itsensä kaupallistamiseen.

Kuinka tienata vaikuttajana -workshopissa opit seuraavat asiat:
– Mediakortin teko ja päivitys
– Vaikuttajan mahdolliset tulonlähteet
– Instagram- ja blogiyhteistöiden hinnoittelu
– Kaupallisten yhteistöiden myynti
– Kuinka päästä pr-tilaisuuksiin
Workshopin tiedot:
Tapahtuma järjestetään 7.9.2019 klo 10-13 Helsingissä (tarkempi sijainti ilmoitetaan lähempänä).
Workshopin hinta 79 € / osallistuja, sis. aamiaisen.

Sitovat ilmoittautumiset osoitteeseen: tapahtumat@vaikuttajamedia.fi
Tapahtumaan mahtuu vain rajallinen määrä osallistujia.

Tällä viikolla paluu arkeen ja päiväkotikin jatkuu kesätauon jälkeen Emmalla. <3 Ihanaa viikkoa!

Monna

Perhe Pursiaisen Suurin Pudottaja

Hahaa! 😀 Me sovittiin Tuukan kanssa, että torstaina aamusta mennään ottamaan molempien aamupainot vaa’alle ja sitten alkaa Perhe Pursiaisen Suurin Pudottaja. 

Homma etenee nyt siis niin, että tästä eteenpäin 2 kk me käydään kerran viikossa puntarilla ja kirjataan vaakalukemat ylös. Kun  2 kk on takana katsotaan kumpi meistä pudotti prosentuaalisesti enemmän omaan lähtöpainoon nähden. Tän pari kuukautta tsempataan toisiamme treenaamaan ja etenkin syömään terveellisemmin.

Rehellisesti sanottuna, meillä on molemmilla kertynyt ”vähän ylimääräistä” tässä kevään ja kesän aikana. Vaikka aina puhutaan (kuten minäkin puhun), että vaakalukema ei kerro kaikkea, kertoo se silti jotain. Se on mittari, jolla voi esim. itseään verrata itseensä. 🙂 Normaalipainoisen ihmisen ei kannata vertailla omaa painoaan toiseen normaalipainoiseen, sillä joku toinen 70kg voi näyttää täysin erilaiselta kuin toinen 70kg. Kehonkoostumus merkitsee niin paljon.

Mutta kuitenkin minä ja Tuukka tiedetään mitä me ollaan aikuisiällä painettu silloin, kun ollaan oltu ns. parhaimmassa tikissä. Nyt tiedetään paljonko me painetaan tällä hetkellä ja voidaan vähän vertailla näitä lukemia aiempaan omaan painoon. Mulle itselleni paino ei sinäänsä merkitse, eikä se tosiaan kerro kaikkea. MUTTA! Tiedän ja tunnen olossani, kun ”pari ylimääräistä kiloa” on vaihtunut vähän suuremmaksi määräksi. 😀

Vaikka en havittele sitä painomäärää (eikä Tuukkakaan) mitä meillä on silloin ollut, kun treenattiin 5-6krt viikossa ja syötiin tosi tarkasti, niin se olo mikä on kropassa nyt ei oo kiva. Mä haluan ehdottomasti pudottaa muutaman kilon, en kiellä sitä. En tahdo pudottaa painoa sen vuoksi mitä vaaka näyttää, vaan sen vuoksi mikä olo mulla on omassa kropassa. Mä en tykkää siitä, että vaatteet kiristää. En myöskään tykkää siitä, että olo on jotenkin tukkoinen.

Ollaan molemmat jo kesäloman aikana päästy hyvin treenaamisen makuun, joten se tahti halutaan pitää yllä. Mutta me ollaan molemmat päästy kesälomalla myös oikein hyvin irtokarkkien, jäätelön ja pullan makuun.. 😉 Haha! Siitä halutaan eroon. Tai no ei kokonaan! 80/20 on se menetelmä millä mä pelaan! Tuukasta en oo varma, se saattaa jopa tehdä totaalilakon esim. herkkuihin. Mä tiedän, että mulle se ei toimi. Jos kiellän herkut kokonaan, mietin niitä koko ajan. Siksipä sallin itelleni herkkuhetken kerran viikossa.

Muuten meinaan mennä ihan vaan siistimällä vähän syömisiä ja treenaamalla n.3 kertaa viikossa minimissään.

Että tällaista projektia tähän lomaltapaluuseen! 😉 Me päivitellään Tuukan kanssa molemmat IG:ssä kuulumisia tähän liittyen, joten pistä meiän tilit seurantaan: @monnapursiainen ja @tuukkapursiainen

Monna