Hae
Monna Treenaa

Hyvä paha hiilihydraatti

Eilen otin pitkästä aikaa tanssitunnille sykemittarin mukaan. Tanssi on ollut mulle enemmänkin sellanen nautinto kuin urheilusuoritus. Oon tiennyt sen, että tanssitunnilla menee n.400-600kcal tunnin rankkuudesta riippuen ja tietysti myös tanssilajista riippuen. Mutta tärkeintä mulle on ollut tanssiessa se tanssi, eikä kulutetut kalorit. Eilisellä tunnilla meillä oli 30min rumbaa ja 30min salsaa, ekat 30min rumban tahdissa ei tietenkään ollut kovin sykettä nostavaa, mutta ihanaa. Salsan tahdissa sitten sykekin nousi ja hiki tuli.
Tunnin jälkeen sykemittari näytti tältä:
Eli 430 kaloria paloi siinä tanssin huumassa. Sunnuntaina mulla on 2h:n tanssitunti, niin otan myös sinne mittarin mukaan. Katotaan miten paljon kahdessa tunnissa palaa. Mielenkiintoista. 🙂 Sykekellon vieressä kuva tanssistudion aulasta. 🙂
Tanssin jälkeen suuntasin auton nokan kohti Itistä ja siellä lounaalle ihanan Erican kanssa.
Mä olin aamulla päättänyt kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliota nyt jonkin aikaa. Ihan mielenkiinnosta, että mitä tapahtuu millekin asialle. Miten energiatason käy, jaksaako treenata samalla tavalla vähäisillä hiilarivarastoilla jne… Aamu meni hyvin ja lounaallakin tilattiin Erican kanssa upeat salaatit.

Naposteltiin salaattejamme ja juotiin vettä. Höpöteltiin kuulumisia ja puhuttiin liikunnasta ja ruoka-asioista jne. Sitten meiän kummankin silmät eksyi jäätelötiskiin (ihan liian vieressä jätskitiskiä istuttiin) ja mietittiin, että hitto pitäiskö kuitenkin ottaa yhet pallot jätskiä.. Eihän se oo paha?!

Voiko hiilihydraatteihin jäädä koukkuun? Kyllä voi! Eikä hiilihydraatiton ruokavalio toisaalta myös sovi kaikille. Mutta mähän en voi vielä sanoa sopiiko se vai ei, mulla oli vaan liian huono itsekuri eilen. Aion kyllä oikeesti kokeilla tota vähähiilarista valiota, mutta koska? Tänään söin aamupalaks pari ruisleipää ja mysliä, joten tän päivän osalta se on jo menetetty peli.

Hiukan onnellinen jäätelön omistaja 😉

Kiitos vielä kaikille kovasti turvallisuus-neuvoista rullaluistelun ja suojien osalta! ♥ Mä kyllä ihan tosi oon ostamassa suojat heti perjantaina kun tulee palkka. Kypärä multa kotoota jo löytyy. 😀

Nyt mä lähden salille ja illalla ois edessä vielä kävely-juoksulenkki.
Aurinkoa torstaihin teille!☀

Kahvakuulaa ja salitreeniä

Kyllä. Niin siinä vaan taas kävi, että mieli parani treenillä. Kyllä lähtiessä salille kiukutti vielä niin maan p**keleesti.. Pihalla kaatosateessa astuin vielä valkoisilla kangaskengillä johonkin mutaliejuun.. Vähän lens ärräpäitä. 😀 Mutta kuka käski laittaa valkoiset kangaskengät sellaseen säähän… 😉 Näin kiukkunen oli fiilis lähtiessä.. XD
Kiukuttelupostaus keräsi kuitenkin ennätysyleisön! 😀 😀 Haha! ”Monna treenaa”-blogin enkkapäivä oli eilen!
Salilla päätin tehdä ylävartalon, juoksun ja tanssituntien takia on nyt jalat ihan muussina, niin yläkroppaa oli hyvä reeenata. Lämmittelyks vähän soutulaitetta ensin. Ilmeet on ehkä parhaat ja ehdottoman kauniit..
Sitten selkää ylätaljassa ja koska salilla oli ihan hemmetisti porukkaa huonon sään vuoksi, niin otin kahvakuulan mukaan ja menin uimahallin katsomon ylätasanteelle tekemään treenin loppuun sillä.
Tai niin kun mun äiti kutsuu ”Hikihylly” = uimahallin katsomo. 🙂 Se on kyllä aika osuva, siellä on kuitenkin sellanen +35c lämmintä, niin siinä saa sellasen HOT-treenin aikaseks!
Siellä sitten ojentaja (ojentajapunnerrus), olkapää (pystysoutu), selkä (yhden käden kulmasoutu) ja rinta (yhden käden penkkipunnerrus). Vielä innostuin tekemään pari kyykkyä loppuun, en ees tiiä miks. 😀
Osasta liikkeistä parit kuvat tässä. 🙂
Ojentaja
Selkä
 Ja vielä kyykky, lähtöasento ja melkein loppuasento. 🙂
Ja sitten vähän niin kun vahingossa mun äiti otti videopätkää tosta ojentajaliikkeestä (onneks ei sentään koko sarjasta). Joten päätinpä käyttää tilaisuuden hyödyksi ja laittaa sen teille tänne. 🙂 Lopussa videota tulee mun pärstäkin ”livekuvana” teille tutuksi. 🙂 Hälinä taustalla johtuu tosiaan siitä, että siellä on ne uima-altaat tossa verhojen takana sekä toisella puolella lasten altaat. (nii ja kandee klikata toi videopätkä isommaks.. on aika ”sumunen” tollee pienenä)
Salitreenin jälkeen oli ihana tulla kotiin ja tehdä mun herkkusalaattia; avokadoa, raejuustoa, kinkkua, pinjansiemeniä, maissia, salaattia, tomaattia ja kurkkua. NAM!! Voisin syödä tota lautastolkulla!
Tuli ihan nälkä taas!! ;D Onneks aineksia on tällekin päivälle tohon herkkuun!
Mites teillä on nyt viikko lähteny rullaamaan juhannuksen jälkeen? Oliko teilläkin maanantai yhtä vaikee kun mulla?
Vielä pieni mainostus loppuun! 🙂 Jos joku teistä pääkaupunkiseudulla asuvista lukijoistani on kiinnostunut aloittamaan juoksuharrastuksen ja/tai saamaan vinkkejä juoksuharrastukseen, niin käykääpä kattomassa meiän firman sivuilta JUOKSUKOULUSTA (linkki)!! Ja suositelkaa toki ystävillennekin! Mä en tuu tota juoksukoulua pitämään vaan mun mieheni, joka oikeesti osaa ton homman! 😉 Mä oon vielä aloittelija! ;D
Mutta nyt toivottelen kivaa tiistaita kaikille!! 🙂