Monna Pursiainen
Kaupallinen yhteistyö

Ihanaakin ihanempi Fuerteventura!

Kaupallinen yhteistyö: Apollomatkat

Mä olen niin myyty!! Tämä loma on ollut just niin ihana, upea ja mahtava, kuin olin odottanutkin – plus triljoona kertaa päälle!! Aloitanpa ihan siitä mistä lomamatka alkoi, eli lennosta!

Kuten jo aiemmin olin kertonut, jännitin hieman (eli paljon) lentoa. En itseni vuoksi tai Tuukan 😉 Mutta pienen tyttömme vuoksi, tämä oli hänen ensimmäinen lentonsa. Jännitin sitä miten nousu ja laskeutuminen tuntuu hänellä korvissa ja miten energiapommimme jaksaa istua kuusi tuntia koneessa. Ja vielä sitäkin, että mitenköhän hän nukahtaa päikkäreille, kun ei syliin nukahda ikinä..

Kun pääsimme koneeseen Tuukka nosteli laukut hattuhyllylle ja me mentiin Emman kanssa jo istumaan. Odotettiin, että kone lähtisi rullaamaan kohti kiitorataa ja sitten vasta tuttipullosta maitoa. Tämä onnistui, maito tosin tuli hörpättyä jo ennen nousuun lähtöä, mutta tyttö nukahti syliini nousun aikana. Siis !!! Hymy levisi korviini, pieni rakas uuvahti siihen syliini. Herättyään vähän ihmetteli missä ollaan, mutta loppulento meni BabyBasinetissa tai meidän syleissä istuen ja hymyillen muille matkustajille, leikkien leluilla tai kirjoja selaamalla. Laskeutumisen aikana Emma hörppi maitoa silloin tällöin ja leikki kengillään, ihan kuin ei olisi edes huomannut mitään paineiden vaihtelua. Niin ylpeä äiti!!

cof

Perille saavuimme iltasella, pimeään Fuerteventuraan – mutta niin lämpimään. Playitas Hotel ja huone ilahdutti, sillä varatessamme matkaa meiltä meni varauksen aikana haluamamme huone alta, meidät upgreidattiin Junior Sviittiin! Oujea! Makuuhuone erikseen ja olohuone erikseen. Mahtava homma, sillä Emman nukkumaanmenon jälkeen ollaan saatu istuskella olohuoneessa ja syödä iltapalaa.

Aamulla heräsimme Tuukan kanssa jo 5.30! Eli Suomen aikaan 7.30. Emma sen sijaan jatkoi vielä uniaan, täysin (nolla heräämistä) nukutun yön jatkeeksi! Kun koko perhe oli hereillä pistimme kimpsut ja kampsut kasaan ja lähdettiin tutkimaan hotellia, koko isoa hotelli-aluetta, sekä aamiaiselle.

Voin kertoa, että pari kertaa tuli sanottua tuon ensimmäisen (ja toisenkin) aamun aikana, että en ehkä kestä miten ihanaa täällä on! 😉

Tämä hotellimme on oikein treenajan unelma! Täältä löytyy ihan älyttömän paljon kaikkea sporttailua! Jumppia, joogaa, pilatesta, vesijumppia, uimakouluja, juoksukouluja, crossfittia, super iso kuntosali jne.. Ja vaikka tämä Playitas Resort on aktiivilomakohde, on täällä paljon pieniä lapsia ja ihana lapsiystävällinen tunnelma.

Sanoin tänään juuri Tuukalle, että varmaan missään käymässämme hotellissa ei ole ollut näin ystävällistä henkilökuntaa. Emma saa vilkutuksia ja hymyjä koko ajan ja muutenkin täällä todella hyvä tunnelma.

Sää on suosinut meitä joka päivä. Maanantaina oli vähän puolipilvistä aamupäivällä, mutta silti lämpötila kipusi yli +20c:n. Muina päivinä on paistanut siniseltä taivaalta ja auringossa lämpötila on ollut varmasti lähemmäs +30c.

Me ollaan käyty uimassa, myös Emma on päässyt pulikoimaan. Ollaan kävelty joka päivä yli 30 000 askelta ja oikeastaan ihan koko ajan ollaan menossa. Se on varmasti myös syy siihen, että Emma nukkuu täällä yöt läpeensä! Ensimmäinen yö ikinä kertaakaan heräämättä oli siis täällä ja samanlaisia katkeamattomia öitä on ollut kaikki muutkin. Aurinko, lämpö, paljon kävelyä myös Emman osalta ja kaikki uudet virikkeet jne on suoneet meille kaikille hyvät yöunet.

Katseltiin jo ensi keväälle matkoja tänne, josko tulisimme taas viikoksi ja ehkä saisimme jopa isovanhempia mukaan! 😉

Lomaa on vielä onneksi jäljellä muutama päivä ja lauantaiksi olemmekin vuokranneet auton, lähdemme sillä seikkailemaan ympäri saarta. Autonkin sai kätevästi vuokrattua suoraan hotellilta ja yksi päivä auton vuokraa oli vain 40€!! Ihan mahtavaa!

Ruoka täällä on myös todella hyvää. Meille kuuluu aamiainen huoneen hintaan, aamiainen on ihan todella kattava ja sieltä on löytynyt hyvin aamupalaa niin meille kuin Emmallekin. Sen lisäksi ollaan käyty välillä lounasbuffetissa samaisessa hotellin ravintolassa. Myös pizzat haettiin yksi ilta hotellin alueella sijaitsevasta ravintolasta.

Keskiviikkona täällä oli markkinat illalla, sieltä tuli ostettua kotiin pari pientä juttua. Hotelli on ihan täynnä, mutta silti alue on ihanan väljä. Suomalaisia, ruotsalaisia ja saksalaisia näkyy eniten. Ihana tunnelma, iloinen ja rento.

Tämä loma tuli todella tarpeeseen!! Ja voin sanoa, että vaikka kotiin on aina ihana palata – ainakin nyt tuntuu siltä, että tänne voisi jäädä vielä toiseksi viikoksi. <3

***

Monna <3

Kaupallinen yhteistyö: Apollomatkat

1. Kaisa kirjoitti:

Mahtavia kuvia ja aivan ihana tunnelma, näytätte niin onnellisilta! Tehnyt varmasti hyvää koko perheelle ja antaa energiaa kohti talvea. Ainoa huono puoli tässä on se, että oma matkakuume kasvoi taas kummasti 😉