Hae
Monna Pursiainen

Someton aamutunti, aamuaerobinen ja alekoodi tanssiin!

Mä otin tällä viikolla käyttöön somettoman ja koneettoman aamun ekan tunnin.
Mulla on ollut jo hetken aikaa sellanen olo, että haluan karsia asioita elämästäni. Pitää kiinni niistä hyvistä asioista, mutta päästää irti joistain asioista.
IMG_20140809_184954
Oon jutellut muutamien ystävieni kanssa siitä, että jos tuntee, kokee, näkee, kuulee, haistaa, maistaa, rakastaa, tykkää, ei tykkää, jnejne kovin paljon monista asioista, se voi ennen pitkää väsyttää. Jotkut ihmiset on sellaisia, etteivät näe niin paljon asioita kuin toiset. Eivät vaan kiinnitä huomiota. Se ei ole huono asia.
Mutta itse olen sellainen, että näen ja koen todella paljon. Niinkuin eräs ystäväni sanoi, olen aistikas. 😀 Aistirikas. Jos päivän aikana on paljon asioita ja kokemuksia, joissa aistit on tosi valppaina, se väsyttää.

En tiedä osaanko selittää tätä kovin hyvin. 🙂
Mutta joka tapauksessa oon ruvennut kaipaamaan pelkkää olemista. Sitä ettei ihan koko ajan ole jokin ärsyke olemassa, jotain mitä pitää kokea.
Esim. näen ystäväni mieluummin kahvikupin äärellä kuin kokeilemassa samalla jotain uutta ja villiä ja extremeä lajia. Voin keskittyä vain ystävääni, eikä mun tarvi samalla kokea ja olla aistit valppaina.
IMG_20140810_095726
Tähän samaan pelkkään olemiseen ja ajatusten rauhoittamiseen keskittyen oon päättänyt ottaa joka aamu tunnin vain aikaa olla. Tämä voi olla jollekin ihan normiarkea, mutta mulle se ei ole ollut sitä.
Mä oon sängystä noustuani (ellen jopa jo sängyssä) katsonut ekan kerran instagramin, facebookin ja työmeilin.
Nyt jätän kännykän yöpöydälle, enkä avaa tietokonetta. Keitän kahvit, teen aamupalaa, katson aamu-tv:tä ja aikaa on jäänyt jopa siivoamiselle. 😉
Tällaisen rauhallisen aamutunnin jälkeen on ihan erilainen fiilis lähteä päivään.

Eilen ja tänään oon aloittanut somettoman tunnin jälkeen aamuni vielä aamuaerobisella.
Eilen kävin juoksulenkillä ja tänään äidin kanssa vesijuoksulenkillä. 🙂
IMG_20140811_092343Mulla on olo kuin uudestisyntyneellä! 😀
Aamuaerobisen jälkeen energiaa on koko kropassa ihan jumalattomasti ja someton tunti tuo ihanan rauhan.
Suosittelen tätä settiä kyllä ihan jokaiselle! <3

Hei sitte mulla olis teille yks kiva tarjousjuttu!! 🙂
Jotta kokeminen ja aistiminen ei ihan kokonaan jäis mun elämästä 😉 niin oon aloittamassa Dancehall reggaen syyskuussa EtnoFitneksellä.
Siellä on tähän teemaan rakennettu teemapäivä 30.elokuuta lauantaina.
Itse en pääse tuolloin mukaan, mutta teillä mun lukijoillani olis mahdollisuus mennä kokeilemaan Dancehallia vähän halvemmalla kuin muilla! 😉
IMG_20140811_202330
Normaalihinta per tunti teemapäivässä on 25€ / 1,5h.
Mutta teille mun blogini lukijoille hinta on 15€ / 1,5h!! 🙂 Huikea tarjous!
Tunneille pitää ilmoittautua sähköpostitse info@etnofitness.com ja mainita, että on mun blogin lukija.
Aloittelijoille sopivia tunteja on
– Dancehall Queen Style (alkeet) klo 10.30-12.00
– Dancehall Moves (avoin taso) klo 12.15-13.45

Ei muuta kun ilmoittautumaan! EtnoFitness on tosi kiva tanssistudio!! Sinne vaan! 🙂 Siellä mäkin sit pyörin syyskuusta lähtien kerran viikossa. 🙂

Nyt lähden töihin ja toivottelen teille ihanaa päivän jatkoa!
puspus <3
IMG_20140812_084437

Stailauspäivä Z.i.p. Jeans:lla ja lahjakortin arvonta!

Lauantaina mä sain kunnian olla mukana Lahden kauppakeskus Karisman Back to school-päivässä. Halosen Z.i.p. Jeans-osasto oli kutsunut mut heille stailaamaan kolmeksi tunniksi.
1520722_906111962738632_7818250902916092732_n
Lauantaina aamusta mä sitten pistin hiukseni ojennukseen ja vähän eyelineriä silmiin ja lähdin kohti Lahtea.
Mä sain matkaseuraa mun äidistä. 🙂 <3 Ihan paras juttu!!
Documents28 20140809_111553
Matkalla Lahteen mua vähän jännitti. 😀 Tuntui ihan oudolta mennä tuollaiseen tapahtumaan ja olla siellä jonkinlaisena ”vetonaulana”.
Äiti sai mua onneks rauhoteltua ja Karismaan tullessa käytävillä kaikuikin jo äänimainokset: ”Tänään toisen kerroksen Z.i.p. Jeans-liikkeessä Monna treenaa-blogin Monna stailaamassa klo 12-15.” 😀
Ja liikkeeseen sisääntullessa näin pieniä pöytäständejä (hintakylttejä), joihin oli tuo samainen mainos laitettu esiin jo alkuviikosta.
20140809_125252 20140809_125329
Liikkeessä mut vastaanotti ihana Maiju, joka toimii Lahden Halosen ja Z.i.p. Jeansin somistajana.
Maiju kertoi mulle mitä päivän aikana on ohjelmassa ja esitteli mulle paikat.
Sitten mun oli aika valita itselleni vaatteet päiväksi, stailta siis itseni ensin.

Hametta, farkkua, toppia, trikoota?!

Hametta, farkkua, toppia, trikoota?!

Otin pukukoppiin muutaman eri asusetin ja päädyin loppujen lopuksi tähän yhdistelmään:
20140809_114119
Kun olin stailannut itseni oli aika stailata kaksi mallinukkea.
Oli tosi hauska päästä somistamaan. Mä oon joskus vuosia sitten toiminut somistajana Bestsellerin Only-liikkeessä, itse asiassa parissa eri liikkeessä. Ja oli hauskaa taas päästä ”leikkimään nukeilla”. 😀 Jostain selkärangasta ne otteet muistu mieleen, miten nostetaan kädet irti, irrotetaan torso jaloista jnejne.

Nää vaatteet nukeilta pois ja jotain tilalle?

Nää vaatteet nukeilta pois ja jotain tilalle?

20140809_121453Kaksi settiä nukeille löytyi hetken liikettä kierrettyäni.
Toisesta nukesta tuli vähän enemmän ”mun näköinen” ja toisesta muuten vaan makee. 😀 Haha!

20140809_122330 20140809_122341
Kuumaa puuhaa tuo nukkien pukeminen ja riisuminen. 😉
Mutta siinä hetken ähellettyäni sain nuket valmiiksi. Ja tässä tulos:
20140809_123927 20140809_125043
Kun nuket oli valmiina lähdettiin käymään lounaalla Maijun kanssa.
Alakerran ravintola Lauantai toimi ruokapaikkana ja siellä syötiin isot salaatit. 🙂
20140809_130416
Lounaan jälkeen tultiin takaisin myymälään ja pari tuntia vielä pyörin siellä.
Mitään suuren suurta yleisöryntäystä ja kiljuvia fanijoukkoja ei läsnäoloni aikaansaanut, mutta muutamat ihanat tytöt mua kävi moikkaamassa. <3
Kiitos teille jokaiselle, jotka tulitte sanomaan moi ja juttelemaan!!!
KIITOS oikeasti paljon!! Se merkitsi mulle ihan hurjasti! <3 <3

Kiitos myös teille muutamalle, jotka kävitte supattelemassa ja hihittämässä, mutta ette rohjenneet moikkaamaan! 😉

Huippukiva päivä oli ja iso kiitos myös Maijulle!! Teit päivästä todella mukavan! 🙂

Nyt mulla olisi sitten vielä ilo kertoa, että stailaamieni nukkien välillä alkaa kilpailu!!
Äänestä kumpi nukeista on sun mielestä parempi, enemmän sun makuusi, tyylikkäämpi jne..
Ja olet mukana 50€ lahjakortin arvonnassa!!

Lahjakortti tulee olemaan voimassa kaikissa Suomen Z.i.p. Jeans-liikkeissä.

Ja tässä nuket:

Nukke nro 1

Nukke nro 1

Nukke nro 2

Nukke nro 2

Kilpailu alkaa NYT ja on voimassa aina sunnuntaihin 17.8 asti!
Osallistu kilpailuun kommentoimalla tähän postaukseen, kumpi nukeista sinun mielestäsi ansaitsisi voiton stailauksellaan! 🙂

Kiitos vielä Z.i.p. Jeans, Kauppakeskus Karisma ja ihanat ihmiset! 🙂
Onnea kaikille arvontaan!
<3
Monna
7341_10152594242870351_8295748015599773088_n-001