Monna Pursiainen

Miniloma, yksi ihanimmista!

Perjantaina lähdimme jo aamusta ajelemaan kohti Ruissaloa, minä, Tuukka ja koirat. Meillä oli tiedossa miniloma, pieni ”get away” Ruissalon Kylpylässä. Odotimme molemmat innolla tätä minilomaa ja ajomatka Ruissaloon meni hetkessä.

Ruissalon Kylpylä miniloma lomafiilis näkymä

Olimme kylpylässä jo hieman klo 12 jälkeen ja iloinen henkilökunta kertoikin, että saamme heti huoneemme. Meille oli varattu lemmikkihuone ja täytyy kyllä sanoa heti alkuun, että huone oli super ihana. Siinä oli myös iso parveke, josta oli suora näkymä merelle. Ruissalon kauniiseen venesatamaan. <3 Ihan parasta.

Jätimme tavarat huoneeseen ja lähdimme koirien kanssa palloilemaan ympäristöön. Ruissalo on todella kaunis paikka, sen vehreys on jotain sellaista mitä ei Suomesta kovin monesta paikkaa löydy. Aurinko paistoi ja me kaikki nautittiin. Lomafiilis oli heti päällä ja kaikki työasiat kaukana mielestä.

ympäristö ranta ruissalo ruissalon kylpylä

Olimme jättäneet tietokoneet kotiin ja jo ajomatkalla päätettiin ottaa niin rennosti kuin vain mieli tekisi. Siispä koirien kanssa tehdyn lenkin jälkeen tulimmekin huoneeseemme makoilemaan ja lukemaan lehtiä. Otimme pienet päikkäritkin. Parasta.

päikkärit gere

Päikkäreiltä herättyämme pistimme uimakamppeet päälle ja lähdimme kylpyläosastolle. Tässä viimeisen kuukauden ajan vesi ja uinti on ollut mielessäni paljon, oli siis ihana päästä pulahtamaan altaaseen. Allasosastolta oli pääsy myös ulos, laiturilta olisi päässyt pulahtamaan mereen, mutta me jätimme sen muiden vieraiden tehtäväksi. 😉

kylpylä tuukka kylpylä uimahommia

Altaasta noustuamme menimme huoneeseemme suihkuun ja laittamaan itsemme kuntoon illallista varten. Ennen illallista kävimme kuitenkin vielä koirien kanssa haistelemassa merta ja ihastelemassa hienoja veneitä, joita rannassa oli paljon.

Meillä oli varattuna illallinen Merisalissa klo 19. Kävimme pelaamassa ennen ruokailua myös biljardia aulassa. Mutta nälkä yllätti kuitenkin jo vähän aiemmin ja onneksemme saimmekin pöydän jo puoli tuntia etuajassa. A la carte-listalta valikoimme molemmat alkuruuaksi bataattisosekeiton. Pääruuaksi minä otin hampurilaisen ja Tuukka pippuripihvin. Jälkiruuaksi minä tilasin vielä vaniljapannacottaa ja hedelmiä.

bilis ruokailu bataattikeitto hampurilainen pippuripihvi jälkkäri

Illallisen jälkeen olimmekin jo ihan valmista kauraa peiton alle. Menimmekin huoneeseen ja loppuillan makoiltiin koko perheen voimin sängyssä ja katseltiin televisiota. Sänky oli muuten niin ihanan leveä, että koirat ja me mahduttiin siihen kaikki mahtavasti. 😉

Aamulla ennen aamupalaa käytiin pelaamassa frisbeegolfia kylpylän pihalla ja sitten nälkäisinä herkulliselle aamiaiselle.
frisbeegolf frisbeegolf aamupala koiruudet

Aamupalan jälkeen Tuukka lähti rullaluistelemaan ympäri Ruissaloa ja minä menin salille. Salilla oli ihanan rauhallista ja kuntosali itsessään oli todella hyvin varusteltu. Sieltä löytyi oikeastaan kaikki mitä toivoa voi.

Ruissalo

Sitten olikin aika kiittää ja kumartaa ihanaa henkilökuntaa ja lähteä Kylpylästä eteenpäin. Lähdimme vielä tutustumaan Kylpylän lähellä olevaan uuteen super kivaan koirapuistoon. Puiston vieressä oli myös Turun isoin koirien uimaranta.

koirapuisto puisto pimu gereTämän jälkeen meitä odotti vielä keittolounas Honkapirtissä. Honkapirtti on turkulaisten ”legendaarinen” taukopaikka ja on nyt vuoden alusta asti ollut Kylpylän pyöritettävänä.

Ihana tunnelmallinen paikka, jossa tarjoillaan joka päivä hernekeittoa ja eilen siellä oli hernekeiton lisäksi myös jauhelihakeitto vaihtoehtona. Plus lisäksi herkullista pannukakkua.. 😉

honkapirtti honkapirtin hlölkunta keittolounas hernekeitto monna

***

Olimme kyllä molemmat niin tyytyväisiä tähän minilomaan, että varmasti lähdemme Ruissalon Kylpylään toistekin. Suosittelen ihan täydestä sydämestäni tätä paikkaa myös kaikille muile, niin lapsi- kuin koiraperheillekin tai ihan vaan kahdenkeskistä laatuaikaa haluaville. <3

Kiitos vielä koko Kylpylän väki ja Honkapirtti! <3

pursiaiset

* Yhteistyössä Ruissalon Kylpylä

1. pauliina kirjoitti:

Ihana ja ajankohtainen postaus! Meillä isoäidin 80v. Juhlat vietetään Ruissalossa ja vähän ehkä kysmysmerkkinä ollut, että millainen kylpylä oikein on? Nyt odotukset kohosi oikein kunnolla! 🙂

Kiva myös, että eläimet saa ottaa hotelliin! Vaikka meillä ei eläimiä ole, niin monelle loman esteenä voi juuri eläimet jota ei saa hoitoon.

• Monna kirjoitti:

Mahtava juttu! 🙂 Olipa kiva olla avuksi! Ja todella siis kylpylä oli kaikkien odotuksien arvoinen. 🙂
      Ja tuo on muuten hyvä pointti, jotkut vieraista voi ajatella ettei pääse juhliin, koska ei ole lemmikeille hoitopaikkaa. Mutta tuonne ne voikin ottaa mukaan. 🙂 Tietysti varatessa kannattaa mainita, että saa sitten lemmikkihuoneen. 🙂

2. Tarppa kirjoitti:

On kyllä mahtava paikka . Itse oli viime viikolla siellä kuntoutuksessa sain paljon sieltä .. syksyä odotan ejaa kertaa innolla koska silloin pääsen toiselle kuntoutus jaksolle sinne ❤