Hae
Monna Pursiainen
Kaupallinen yhteistyö

Somen muuttunut rooli vuonna 2020

Kaupallinen yhteistyö: Uma Workspace & Vaikuttajamedia

Vuonna 2020 koettiin monta asiaa, joiden mukana ja / tai ansioista somen rooli muuttui.

Somessa vuosi 2020 ei ollut ”huono vuosi”. Covid-19 ei ajanut somea alas. Somemarkkinointi ja vaikuttajayhteistöiden merkitys päinvastoin kasvoi Suomessa.

somen

Uma Esplanadi

Kun maaliskuussa rajoitteet tuli päälle Suomessa ja ihmiset siirtyivät etätöihin, etäkouluihin jne.. somen käyttö lisääntyi. Verkkokaupat ovat juhlistaneet kulkuaan tänä vuonna ja erittäin moni yritys on ottanut viimeistään nyt somemarkkinoinnin ja vaikuttajayhteistyöt käyttöönsä.

Moni yritys on muokannut omaa palveluvalikoimaansa vastaamaan uuden arjen tarpeita. Yhä useampi kivijalka on siirtänyt palvelunsa / tuotteensa myös verkkoon.

UUSI ARKI

Ihmiset on joutuneet miettimään minkälaisen uuden arjen rakentaa ja mihin aikansa. käyttää. Kevät olikin koulutusten kulta-aikaa. Myös me Vaikuttajamedialla ollaan muokattu koulutuksia niin, että kaikkiin koulutuksiin on voinut maaliskuusta alkaen osallistua myös Zoomin kautta.

Meillä oli myös ensimmäinen webinaari (Instagramin ABC), joka sai erinomaisen vastaanoton. Koko vuoden meillä on ollut myös huippu yhteistyökumppani Uma Workspace, joka on mahdollistanut meille upeat työ- ja kokoustilat Helsingin keskustassa Esplanadilla, sekä Espoon Keilaniemessä. Umalta löytyy toimipiste myös Teurastamolta.

Uma Workspace on Go-working konsepti, josta voi vuokrata kiinteän työpisteen, työhuoneen, kokoustilan tai kuukausipassin, jolla pääsee työskentelemään valitsemaansa Umaan. Uman keittiöstä vastaa office manager, joka pitää huolen, että tarjolla on aina laadukasta kahvia. Umassa järjestetään myös aina tiistaisin yhteinen aamiainen. Oman yrityksen postit voi myös ohjata Umaan. Uman palvelut on alkaen 285€ / kk.

somen

Uma Keilaniemi

 

Some ähky, uusi nousu ja yhteistyöt

Alkukeväästä somen käyttö kasvoi, koska kotona vietetty aika ihmisillä lisääntyi. Kesällä monille tuli selkeästi jonkinlainen someähky, mutta nyt taas syksyllä / loppuvuodesta tuli uusi nousu somen käytössä.

Vaikuttajayhteistyöt ovat koko ajan kasvava trendi ja niissä on nähnyt todella paljoa kasvua myös laadussa. Niin yritykset, kuin somevaikuttajat haluavat olla ”matcheja” toisilleen. Yhteistyötä ei solmita vain rahankiilto silmissä, vaan halutaan löytää oikeasti yrityksen näköisiä yhteistyökumppaneita.

Yritykset ovat myös aiempaa kiinnostuneita vaikuttajien analytiikasta, pelkät seuraajamäärät ei enää määritä yhteistöiden laatua / määrää / hintaa. Vaikuttajien seuraajakunnan ikä, sijainti, kiinnostuksen kohteet, sitoutuneisuus jne. vaikuttaa todella paljon toteutuviin yhteistöihin ja niiden toimivuuteen.

somen

Vuoden 2021 kaikki koulutukset löytyy TÄÄLTÄ.


Lue myös: Tie yrittäjäksi, ala- ja ylämäet

– Monna 🙂

Kaupallinen yhteistyö: Uma Workspace & Vaikuttajamedia

Vastaa