#iloveme2014 ja päivä mun matkassa!
Moi! 🙂
Olen joskus kuullut, että instagramista kun seuraa mun kuvia, niin tulee hengästyttävä olo! 😉 Hah! Eilen mulla oli itelläkin sellanen fiilis! 😀 😀
Ei kuvista, vaan päivästä.
Varokaa vaan, tästä postauksestakin saattaa hengästyä.
Marissa teki tässä taannoin hauskan postauksen, ”päivä Marissan mukana”-tyylisesti.
Ja ajattelin tästä tehdä samankaltaisen. 🙂
Alkuun mietin, että miten jaksan koko pitkän päivän.
7.30 starttasin kotoa ja 20.30 tulin takaisin. Päivään mahtui kaksi omaa treeniä, töitä, FitBODY-lehden kuvaukset ja iLoveMe-messujen bloggaaja-info! 🙂

STRONG! – Lorna jane
Tiistaina illalla kävin moikkaamassa Kiselefin talossa ihanaa naista Lorna Jane Finlandin takana, Astaa. Hain samalla pari kuvausvaatetta FitBODY-lehden kuvauksia varten.
Lorna Janea on myynissä vielä 20.syyskuuta asti Fashion Taivas Kiselefissä!! Jos haluaa siis sovittamaan ja hypistelemään näitä ihanuuksia, niin sinne kannattaa suunnata! 🙂
Tänään (torstaina 11.9) siellä on Late night – ja ovet on auki klo 21 asti!

Keskiviikko starttasi siis töillä. Klo 8.00 oli ensimmäinen asiakas Mäkelänrinteen Uintikeskuksella.
Sitten oli oma jalkatreeni, johon sain seuraa Inarista. Tehtiin sika hyvä treeni joka kolahti taas oikein kunnolla varsinkin sinne takalistolle. 😉

Oman treenin jälkeen klo 10.15 oli päivän toinen asiakas, hänelle vedin treenin myös Mäkelänrinteellä.
Tämän jälkeen oli pari tuntia aikaa syödä ja hoitaa pari työjuttua meilitse.
Klo 13.30 tapasin valokuvaaja Petri Mastin, tämäkin tapahuti Mäkelänrinteellä. Kuvattiin kymmenen kuvaa FitBODY-lehden seuraavaan numeroon.

Tämän jälkeen kävin kahvila Uppopullasta ostamassa vichyn ja banaanin.
Istuin hetken penkillä ja hengähdin. (ja laitoin taas yhden kuvan instagramiin)
Lähdin talsimaan kohti Messukeskusta.
Klo 14.45 oltiin sovittu Maijun kanssa treffit Messukeskuksen pääovien edessä.
Siitä yhdessä menimme sisälle, jossa meitä odottikin jo muutama muu bloggari.
Mä olin mukana myös viime vuoden iLoveMe-messujen virallisissa bloggareissa.
Silloin meitä oli reilu 20 bloggaajaa, nyt mukaan kutsuttiin vain yhdeksän.
TÄSTÄ LINKISTÄ näet ketkä kaikki siellä tänä vuonna on virallisina kummibloggaajina.
Oon tosi innoissani taas!! Viime vuonna oli tosi kivaa ja mulla on sellanen kutina, että tästä vuodesta tulee vieläkin kivempi! 🙂 😀
Tänä vuonna olen siellä joka päivä, pe-su. Luultavasti niin, että perjantaina ja lauantaina pidemmät pätkät ja sunnuntaina vain pari tuntia.
Laittelen sitten lähempänä messuja vielä tarkempaa infoa aikatauluista, jos haluatte tulla moikkaamaan mua Blogger’s loungeen. 🙂 Mikä olis tosi kivaa!!
Messuilla on tulossa ihan tosi paljon juttuja mistä oon innoissani.
Mä kerron niistä kaikista sitten noin viikkoa ennen messuja. Sellaisen ”näihin kannattaa mennä”-postauksen. 🙂
Ja kun en malta, niin kerron pari juttua jo nyt.
– Siellä on mun, Hannan, Maijun ja Ainon kirjaprojektin julkistamistilaisuus ja haastattelu lauantaina.
– Lauantaina klo 12.30 on myös Sport&Wellness Blog Awards!! (missä minäkin ehdolla)
– Perjantaina ja lauantaina TFW järkkää täysimittaiset Hurrikaani-treenit
– Etnofitness pitää 25min pituisia tanssitunteja koko messujen ajan
– Siellä on karvanpoiston sm-kisat!! 😀 😀 APUA!
– Siellä on luonnonkosmetiikkaa, Lorna Janea, muotinäytöksiä, CocoVia ym.ym.ym
ÄÄÄÄÄ!!!! 😀 😀
Messuinfon jälkeen oli vielä pari tuntia menoa ja meininkiä ennen kuin pääsin kotiin syömään ja nukkumaan.
Messukeskukselta lähdini kolmen painavan goodiebagin kanssa ratikalla keskustaan.
Mun oli tarkoitus käydä ostamassa mulle tanssilenkkarit ennen illan dancehall-tuntia.
Ja niin teinkin. Löysin ne mitä halusin ja hyvillä fiiliksin takaisiin ratikkaan ja kohti Etnofitnesstä.
Päivä päättyi taas niiiin super huippuun dancehall-tuntiin!
Mä en voi mitään, mutta mä rakastan tota lajia!! Se on nyt lyönyt kaikki muut tanssilajit laudalta.
LOVE!!!!
Loppuun heitän vielä kilpailun käyntiin! Haa!!!
Arvon 12 kappaletta iLoveMe-messujen pääsylippua!!
Kilpailuun voit osallistua kommentoimalla tämän postauksen alle:
MIKSI SINÄ HALUAT MESSUILLE? MITÄ HALUAT NÄHDÄ SIELLÄ?
Kilpailu on voimassa syyskuun loppuun asti! (30.9.)
Onnea kilpailuun ja toivottavasti nähdään messuilla! 🙂
Mistä hyvä PT? Mikä on hyvä PT?
Multa kysytään silloin tällöin, että mistä tietää kuka on hyvä personal trainer?
Mä nään erinäisillä saleilla paljon erilaisia trainereita.
Pääosin kaikki keitä mä olen nähnyt on hoitaneet asiakkaitaan ammattitaitoisesti. En tietysti kuule mitä he puhuvat tai jää seuraamaan heitä, olenhan näissä tilanteissa itse juurikin töissä ja keskittyminen on asiakkaassani.
Silti kuulen aika paljon ”kauhukokemuksia” trainereista.
Jotkut pt:t selkeästi ajattelevat, että ainoa oikea keino valmentaa on jumalaton syyllistäminen ja asiakkaan henkinen lyöminen maan rakoon.
Jotkut pt:t tekevät jokaiselle asiakkaalle samanlaisen ruokavalion kaloreineen päivineen, sitten ihmetellään kun tuloksia ei synny.
Jotkut kutsuu itseään pt:ksi, vaikka mitään koulutusta ei ole. (tämähän on sallittua, koska ammattinimike on ns. vapaasti käytettävissä)
Jotkut ajattelee olevansa maailman cooleimmassa ammatissa ja maailman coolein tyyppi, kävelee rinta rottingilla salia ympäri eikä ole kiinnostunut muusta kuin omasta peilikuvastaan.
Mun silmiin on pari juttua mistä mä kävisin sanomassa trainereille jos vaan kehtaisin.
1. Älä syö purkkaa kun valmennat asiakasta.
2. Älä istu ja ole sen näköinen, kun ei v*ttuakaan kiinnostaisi.
3. Kohtele jokaista asiakasta yksilönä.
Aina kaikkein parhain valmentaja ei ole jo vuosikymmeniä alalla työskennellyt, yhtä hyvä voi olla juuri valmistunut pt, jolla on hyvä tietotaito taskussaan ja intoa täynnä.
Molemmat voivat olla hyviä. 🙂 Hyvä pt myös ylläpitää taitojaan ja opiskelee koko ajan uutta tietoa. Pitää silmät ja korvat auki ja on monipuolinen.
Pari asiaa mitä asiakkaille neuvoisin pt:tä miettiessä.
1. Pyydä alkuhaastattelu, tapaat pt:n kasvokkain ja saat jo vähän enemmän tuntumaa trainerista kuin pelkästään meilien perusteella.
2. Vertaile ja pyydä suosituksia. Puskaradio toimii tässä hommassa aika hyvin. Kyllä ne pt:t, jotka tekee hommansa hyvin saa asiakkaansa kertomaan onnistumisistaan myös kavereilleen.
Jos joku toinen pt on ”täyteen buukattu”, pyydä häneltä suosituksia.
Koska oma kalenterini on tällä hetkellä täynnä, haluaisinkin suositella hyvää personal traineria ja ravintovalmentajaa teille!
Hän on juuri jättänyt päivätyönsä juoksukenkämyymälän myymäläpäällikkönä ja aloittanut kokopäiväisesti yksityisyrittäjänä.
Hän on toiminut personal trainerina saman aikaa kuin minäkin, reilu pari vuotta.
Koska hänen kalenteristaan vapautui juui 37,5h/vko työaikaa, on hänellä vielä muutamalle asiakkaalle tilaa.
Hän on Tuukka Pursiainen.

Haastattelin Tuukkaa hiukan omasta työstään ja tässä teille Tuukan vastauksia! 🙂
1. Mikä on parasta työssäsi?
Parasta työssäni ovat ehdottomasti asiakkaat! On mahtavaa nähdä, kuinka rohkeasti ihmiset tulevat harjoituksiin, vaikka tietävät välillä joutuvansa myös sinne epämukavuusalueella. Myös heidän kehittymistään ja muutoksia on mahtava olla seuraamassa ja rakentamassa. Se on parasta, mitä tässä ammatissa voi kokea!
2. Minkälaisia asiakkaita sinulla on?
Minulla on mahtavia, erilaisia ja ainutlaatuisia asiakkaita. Heidän tavoitteensa poikkeavat paljonkin toisistaan. Osa tähtää maratonille, joku haluaa pudottaa painoaan, kolmas rakentaa lihaksikkaamman vartalon ja neljäs saavuttaa tasapainoisen hyvän olon tunteen ruokavalion ja liikunnan avulla.

3. Minkälainen olet valmentajana? Mitkä ovat vahvuutesi?
Olen valmentajana myötätuntoinen, asiakaslähtöinen ja ehdottomasti asiakkaita, heidän tavoitteitaan ja mielipiteitään kuunteleva. Uskon paljon yksilölliseen valmentamiseen, missä otetaan jokaisen vahvuudet heikkoudet, toiveet, tavoitteet ja muuttuvat elämäntilanteet huomioon. Voisin kiteyttää tämän, että vaadin tuloksia rakkaudella. 🙂
4. Miten treenaat itse?
Pyrin harjoittelemaan mahdollisimman monipuolisesti. Päälajejani ovat juoksu ja kuntosali. Niiden lisäksi pyöräilen paljon. Aina kun aikaa vain liikenee pelaan jalkapalloa, salibandyä ja kaikkia muitakin mahdollisia pallopelejä. Nyt olen viime aikoina innostunut tekemään enemmän myös ns. toiminnallista harjoittelua, mikä voi olla mitä vain kuperkeikkojen ja leuanvedon välistä. 🙂

Tuukkaan yhteyttä voit ottaa:
pttuukka@gmail.com
p. 044 543 94 83
Tuukka kirjoittaa myös blogia, jota voitte käydä lukemassa osoitteesta:
www.missionstockholm.blogspot.com


193