Monna Pursiainen
Kaupallinen yhteistyö

Ruotsin risteily lapsen ehdoilla!

Kaupallinen yhteistyö: Silja Line

Emma on nyt siinä iässä, että Ruotsin risteily (tai kuten hän sanoo ”pallomerilaiva”) on parasta bestiä! 😀 Tai oikeastaan mikä vain risteily. Tuukka ja Emma kävi Silja Linen Turusta lähtevällä saaristoristeilyllä joulukuussa ja siitä asti on Emma halunnut uudestaan pallomerilaivalle. 😉

Tällä kertaa päästiin kuitenkin Tukholmaan saakka ja oli kyllä aivan super kiva viikonloppu!!

ruotsin risteily

Perjantaina laiva starttasi matkaan klo 17. Me päästiin pyörimään TaxFreehen ja ihastelemaan kaikkea laivalta löytyvää ensin ja klo 18 meillä oli pöytävaraus Tavolàta-ravintolassa.

Syötiin siellä ekana iltana ja suosittelen lämpimästi tuota vaihtoehtona perusbuffalle esim. juurikin toisena iltana, kuten mekin tehtiin. Yhtenä iltana syötiin Grande Buffetissa ja yhtenä Tavolàtassa. Tuolla Tavolàtassa oli meidän yllätykseksi vielä sellainen lasten buffa-pöytä erikseen! Joten haettiin sieltä Emmalle lohta, ranskalaisia, kanaa, porkkanaa jne.. 🙂 Super kätevä!

Mun kanapasta Tavolatassa, jonka sai gluteenittomana!

Lapsen ehdoilla -matka

Me haluttiin lähteä tällä kertaa risteilylle niin, että kaikki tehdään lapsen ehdoilla. 🙂 Toki siis matkataan about aina niin, mutta nyt ihan keskityttiin siihen, että tää reissu tehdään asioita, joista Emma tykkää.

Hyttiin saavuttaessa meitä odotti Hylje-reppu, josta löytyi puuhavihko, puukyniä, pipo jne.. Meillä oli Emmalle FriendSHIP-ranneke, jolla saa risteilyltä ”vähän enemmän”. 🙂

• FriendSHIP-ranneke tuo uusia elämyksiä laivalla lapsille & nuorille
  • →  Rannekkeiden sisältö vaihtelee ikäryhmien mukaan: Kiddos (0-5v.), Juniors (6-11v.), Teens (12-17v.)
  • →  Rannekkeen hinta 15,90 € (Club One -asiakkaille 14,90 €)

— Rannekkeen voi ostaa ennakkoon Helsinki–Tukholma-reitille sekä kokeilujakson aikana 1.2.–15.3.2020 Turku– Tukholma-reitille. Ranneke annetaan lähtöselvityksessä ja rannekkeen sisältö löytyy hytistä. Tuohon rannekkeeseen kuuluu siis pikkuisen extraa lapselle.

Lisää FriendSHIP-rannekeista voi lukea TÄSTÄ

ruotsin risteily ruotsin risteily

Paras juttu laivalla!! 🙂

Mitä Tukholmassa?

Me ollaan melkein aina Tukholmassa tehty se, että bussilla siihen Åhlensin kulmalle ja sitten pyöritty siinä keskustassa kaupoissa jne muutama tunti ja käyty syömässä Pizza Hutissa. 😀 Ja eikä siinäkään mitään pahaa oo!

Mutta tällä kertaa haluttiin tehdä jotain sellaista tosiaan mistä Emma tykkäisi ja saisi irti. Ostettiin laivan infosta jo perjantaina illasta bussiliput bussiin, joka veisi meidät Djurgårdeniin. Sinne menimme siis ja siellä ihan super ihanaan paikkaan Junibacken!

Liput Junibackeniin maksoi aikuisilta 18€ per aikuinen ja 15€ per lapsi, ja ne ostettiin sieltä paikan päältä. Alle 2v:t pääsee ilmaiseksi. Junibacken on sellainen ”satumaailma”, jossa on erilaisten ruotsalaisten satujen taloja jne. joissa voi seikkailla. Vähän niinkun Muumimaailma, mutta pääosassa ruotsalaiset satuhahmot. (esim. Viiru & Pesonen, Katto Kassinen, Mimmi-lehmä…)

Käytiin siellä myös syömässä ja oli tosi hyvää ruokaa. <3 Reilu pari tuntia siellä vierähti kokonaisuutena. Sieltä hypättiin ratikkaan ja mentiin sitten vielä käymään Åhlensin leluosastolla ja ruokakaupassa. 🙂 Sitten takaisin laivalle.

Laivalla puuhaa lapsille

Laivalla käytiin tokana iltana buffassa syömässä ja myös se oli oikein maittavaa! 🙂 Plus se jälkkäripöytä!! 😉

Tokana iltana leikittiin myös Siljalandiassa pallomeressä ja päästiin myös moikkaamaan Muumipeikkoa ja Pikku Myytä. Aiemmin Emma on ujostellut ja tyytynyt ihailemaan kauempaa, mutta nyt Emma kävi halaamassa Muumia viisi kertaa. 😀

Kokonaisuutena oli kyllä tosi onnistunut reissu! 🙂 Maista ei ostettu mitään, mutta TaxFreen hintoja hyödynnettiin vähän muutamiin ihonhoito/kauneus-tuotteisiin. <3 Ja Emmalle toki vähän karkkia ostettiin. Ja mulle! 😀 Tuukka oli hullu sokerilakossa risteilyn ajan.

Mä suosittelen esim. talviloma-tekemiseksi kyllä ihan 100% Ruotsin risteilyä, eli ”Päivä Tukholmassa” -risteilyä oikealta nimeltään. 😀 On tosi helppoa, on tosi paljon kivaa tekemistä, aikuiset viihtyy ja lapset ihan 110%!! <3

Jos sä haluat varata matkan, niin TÄSTÄ pääset katsomaan hintoja jne.. 🙂 Suosittelen kyllä tekemään varauksen hiihtolomalle aika piakkoin, koska se on varmasti suosittua aikaa matkustaa. <3

Lisää Tukholma-vinkkejä voit lukea TÄSTÄ.